1. اجتماعی
  2. زیر ساخت های‌گردشگری استان زنجان باید تقویت شود

کد خبر: 4298

زیر ساخت های‌گردشگری استان زنجان باید تقویت شود

زیر ساخت‌های‌ گردشگری استان زنجان باید تقویت شود

حفظ استقلال و اعتماد‌سازی اولویت نخست شورای فرادست است

 

 

 

رییس شورای اسلامی استان زنجان گفت: حفظ استقلال شورا ها، پرهیز از سیاست زدگی و اعتماد سازی در بین مردم از اولویت های شورای استان است.

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ رضا ملایی در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان شوراها را نمادی از مردمسالاری دینی برشمرد و اظهار کرد: باید با ارایه صادقانه و صحیح خدمات به مردم از اعتماد آن ها به جامعه شورایی صیانت کرد.
وی نقش رسانه را در انتقال مفاهیم و تغییر رویکردها مهم دانست و ابراز کرد:رسانه با برجسته سازی رویدادهای مثبت می تواند امید و نشاط را درجامعه جاری کند.
رییس شورای اسلامی استان زنجان توجه ویژه رسانه به شوراها و نقد کارشناسانه مصوبات و تصمیم گیری های این نهاد مردمی را لازمه بهبود فرآیند های موجود در مدیریت شهری و روستایی برشمرد.
ملایی افزود: رسانه ملی باید با توجه به گستردگی و ضریب نفوذ شورا ها در اقصی نقاط جامعه به معرفی جایگاه، وظایف و تحلیل آرا شوراییان به منظور میزان تاثیرگذاری آنان در رونق و توسعه جوامع محلی بپردازد.
وی با اشاره به وضعیت گردشگری استان زنجان گفت: ظرفیت های بالفعل بسیاری وجود دارد که با اندک سرمایه گذاری و خلاقیت می توان آن ها را پویا کرد.
ملایی گنبد سلطانیه را یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در استان معرفی و خاطر نشان کرد: معرفی این اثر گردشگری توسط متولیان برنامه دورهمی تاثیر بسزایی در افزایش گردشگر در این اثر تاریخی داشت.
وی افزود: امسال تعداد گردشگران نوروزی سلطانیه ۲۰ درصد افزایش داشت و ۱۵ برابرجمعیت شهر سلطانیه گردشگر وارد این شهر شد.
رییس شورای اسلامی شهرستان سلطانیه از وضعیت زیر ساخت های گردشگری در استان انتقاد و اظهار کرد: توجه ویژه مسئولان به گردشگری موجب رونق اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی خواهد شد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز ضمن ابراز خرسندی از استمرارفعالیت های شورایی در جامعه گفت: خرسندیم ظرفیت هایی در نظام اسلامی وجود دارد تا افراد متعهد، باسواد، تحصیلکرده و جوان می توانند در ساختار تصمیم گیری های محلی ایفای نقش کنند.
صفری افزود:گرچه فرازو فرودهای پیش روی نظام شورایی مانع دستیابی آن به جایگاه واقعی و قانونی خود شده اما باید با تلاش مضاعف زمینه اعتماد مردم به شورا را فراهم کرد.
وی بازسازی و تقویت اعتماد مردم به شوراها را نیازمند پرهیز از سیاست زدگی و خدمت خالصانه برشمرد و تصریح کرد: کل تعریف شورا باید در “خدمت” خلاصه شود.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان تاکید کرد: شورا جزو نهادهایی است که باید از ورود به فضای سیاسی و سیاست زدگی پرهیز کند.
صفری از رویکرد مثبت رسانه ملی به فعالیت های شورایی سخن به میان آورد و گفت: اگر شوراها از روزمرگی پرهیز کنند و مسیری نو در راستای توسعه و رونق شهر و روستا برگزینند رسانه نیز آماده همراهی است.

 

آسیب‌های اجتماعی را یکی از چالش‌های جامعه است

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به وظایف قانونی شوراهای فرادست گفت: در دوره پنجم شورا، شورای استان زنجان حسب وظایف مصرح قانونی و رسالت های شورایی در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی باحساسیت بیشتری فعالیت خواهد داشت.
سولماز شهبازی، آسیب های اجتماعی را یکی از چالش های کنونی برشمرد و اظهار کرد: با عنایت به اینکه ارایه پیشنهادات به منظور رفع کمبود ها و نارسایی ها و فراهم نمودن زمینه مشارکت و جلب همکاری مردم در جهت بهبود و ارتقا فرهنگی مردم در انجام خدمات اجتماعی،اقتصادی و…از وظایف شوراهاست شورای فرادست درصدد ایجاد حساسیت و توانمند سازی جامعه شورایی استان در این حوزه است.
وی خاطر نشان کرد: کمک به حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی با استفاده از توان و ظرفیت های مردمی و افزایش مشارکت های اجتماعی مردم و پیشگیری از آُسیب های اجتماعی با ارایه آموزش و تهیه و تدوین پیوست های اجتماعی در طرح های کلان توسعه ای ملی و بومی که ازمباحث مطروحه برنامه ششم توسعه است با همکاری و هم افزایی جامعه شورایی امکان تحقق بیشتری خواهد داشت.
شهبازی با اشاره به آمادگی شورای اسلامی استان زنجان برای عقد تفاهمنامه های مختلف در راستای تقویت عدالت اجتماعی و توسعه جامعه محلی اظهار کرد: این تفاهمنامه ها بنا به ضرورت و در راستای کاهش مشکلات مبتلابه منعقد می شود.
معاون اداری و اجرایی شورای استان، ارایه آموزش های نو و کاربردی برای جامعه شورایی را ضروری دانست و گفت: در صورت همکاری نهادهای ذی ربط و تامین اعتبار فصل جدید آموزش های اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی را برای شوراییان شاهد خواهیم بود.
مشاور رسانه ای شورای استان همچنین تصریح کرد: انتظار شورای فرادست از رسانه ها تقویت ارتباط نخبگان با جامعه شورایی به عنوان نمایندگان مردم در تصمیم گیری های محلی و افزایش اعتماد عمومی نسبت به شوراهاست

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهرک صنعتی افق ابهر به فیبر نوری مجهز شد
خبر قبلی
“همدلی‌زنجان” ۲ ساله شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست