1. اجتماعی
  2. سوء تغذیه؛ فقر پنهان بیش از ۱۲۰۰ کودک زنجانی

کد خبر: 10509

سوء تغذیه؛ فقر پنهان بیش از ۱۲۰۰ کودک زنجانی

در این میان، کمیته‌ امداد استان زنجان، ۱۲۰۴ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه را تحت حمایت قرار داده است و ماهانه بیش از ۱۲۰ میلیون تومان برای تامین سبد غذایی این کودکان صرف می‌کند.

سوء ‌تغذیه شباهتی با گرسنگی ندارد، گرچه این دو مسئله به طور معمول و توامان با هم اتفاق می‌افتد، اما افرادی که با سوء‌تغذیه مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند، مواد مغذی لازم برای رشد و سلامت استاندارد را دریافت نکرده‌اند و به احتمال زیاد، با چالش‌هایی از جمله ضعف جسمانی، کوتاهی قد و حتی بیماری‌های قلبی مواجه هستند.

  به گزارش“همدلی‌زنجان”؛ کودکان درصد قابل توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و سلامتی و رشد در این مرحله، متضمن سلامت آینده جامعه است؛ در واقع دوران کودکی، مهم‌ترین دوران زندگی برای دستیابی به رشد کافی و پایه‌ریزی برای تامین سلامت در دوره‌های بعدی زندگی است. وضعیت تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال، شاخص مناسبی برای کسب دیدگاه در مورد سلامت یک جامعه محسوب می‌شود ولی متاسفانه برخی کودکان به دلیل نیازهای ویژه غذایی در معرض کمبود مواد غذایی قرار دارند.

در این میان، کمیته‌ امداد استان زنجان، ۱۲۰۴ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه را تحت حمایت قرار داده است و ماهانه بیش از ۱۲۰ میلیون تومان برای تامین سبد غذایی این کودکان صرف می‌کند.

در این راستا، قائم‌مقام کمیته‌ امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می‌کند: تلاش می‌کنیم با شناسایی نیازها و هدایت منابع موجود به سمت رفع مشکلات و نیازهای شناسایی‌ شده، اثربخشی و کارایی خدمات ارائه ‌شده به جامعه هدف را ارتقا دهیم؛ در واقع یکی از خدمات مؤثر و قابل ‌توجه در حوزه ارتقای سطح سلامت جامعه هدف، طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال است و در حال حاضر، ۱۲۰۴ کودک تحت پوشش قرار دارند.

اباصلت نادری با بیان این‌که طی سه ماه نخست امسال، بیش از ۳۲۹ میلیون تومان برای کمک به رفع سوء‌تغذیه کودکان زیر ۵ سال در سطح استان زنجان هزینه شده است، ادامه می‌دهد: سبد غذایی برای این کودکان بر اساس نوع نیاز هر کودک تعیین ‌می‌شود. همچنین با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی، وضعیت کودکان مشمول این طرح طی دوره‌های شش ‌ماهه ارزیابی می‌شود تا در صورت بهبود، از چرخه حمایت خارج شوند.

منبع؛ ایسنا

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مطهری: اصلاح‌طلبان باید به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند
خبر قبلی
نخستین “هفته فرهنگی”درشهرستان زنجان برگزار می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست