1. اخبار استان
  2. صنعت خودروسازی با جان و مال مردم بازی می‌کند

کد خبر: 26297

باقری در نطق میان دستور:

صنعت خودروسازی با جان و مال مردم بازی می‌کند

خدمت به محرومان اولویت مسئولان باشد
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس عنوان کرد: جهت گیری تمام مسئولان کشور از مصوبات گرفته تا تلاش‌های دولت و خدمات سپاه، قوه قضاییه و تمام نهادهای کشور به سمت خدمت به مردم و خاصه محرومان است.

به گزارش همدلی زنجان،  مهدی باقری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در ماه مبارک رمضان سربازان ولیعصر (عج) را با زبان روزه به شهادت رساندند، شهیدان اصلانی و دارایی درس خدمت خالصانه محرومان را به مسئولان آموختند و آنکه باید ببیند می بینید و می‌نماید.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ماه مبارک رمضان ماه توجه و مهربانی به یکدیگر به ویژه محرومان است؛ امام راحل(ره)می‌فرمایند: گمان نمی کنم خدمتی بالاتر از خدمت به محرومان وجود داشته باشد؛ وصیت نموده اند، مسئولان به محرومان توجه ویژه‌ای داشته باشند. امروزه  نظام اسلامی نزدیک به آرمان‌های امام و شهدا است. جهت گیری تمام مسئولان کشور به سمت خدمت به مردم و خاصه محرومان است؛ از مصوبات گرفته تا تلاش‌های دولت و خدمات سپاه و قوه قضائیه و تمام نهادهای کشور در راستای خدمت به مردم به ویژه محرومان است.

باقری در ادامه با ارائه تذاکراتی تاکید کرد: در انتهای جامعه هدف محرومان جامعه هستند که با وجود اولویت و نیارمندی در بهره‌مندی در خدمات هنوز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب همچنان در انتظار دریافت برخی خدمات هستند؛برای مثال چند مورد از استان زنجان و طارم را عنوان می‌کنم، بر خی ازروستاهای طارم و زنجان فاقد جاده‌ مناسب حتی خاکی هستند؛مشکل اینترنت در برخی از مناطق محروم  ازار دهنده است. جاده قره پشتلو همچنان جان روستاییان را می گیرد و مشکل آب شرب در برخی از روستاهای زنجان و طارم جدی است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: تعریض برخی از جاده  های قدیم تبریز منتظر اقدام جدی دولت است؛ متاسفانه کشاورزان طارم و زنجان با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند و هنوز مشکلات پسماند صنایعی که آلایندگی دارند حل نشده است و متاسفانه میزان بیماری سرطان به طور غیر عادی بالاست،بسیاری از مناطق محروم ما مخصوصا در روستاها فاقد اماکن ورزشی مناسب هستند و این مسئله  برای جوانان تلخ است بخصوص در این ایام که بحث بیکاری هم بیداد می کند

وی در ادامه تاکید کرد: عزیزان دولتی، اشتغال دغدغه جدی ماست، ما نمایندگان در دفاتر خود از مراجعات بسیار جوانان و پدرومادر آنان شرمنده‌ایم ،شعار سال ابلاغی مقام معظم رهبری هم موید این نیازجدی  است، ولی باید توجه داشت که دولت محترم در پایان سال ۱۴۰۱ گزارش خود را  از بیمه شدگان تامین اجتماعی را به ما بدهد و مبنای ارزیابی ما در مورد اشتغال این است نه آمارهای دیگر ،نامه ها و درخواست های مردم در سفرهای استانی رئیس محترم جمهور جواب مناسب نداشته است،در شهر زنجان مناطق حاشیه و محروم و  سکونتگاه های غیر رسمی غیر قابل توجیه است.

باقری تاکید کرد: با وجود موفقیت‌های صنعت خودرو باید گفت هزینه این پیشرفت غالبا از جیب و جان اقشار کم درآمد تامین می شود، و متاسفانه این ظلمی است که  جان و مال مردم محروم و کم درآمد باعث شده تا این صنعت رشد داشته باشد،در حالیکه انتظار این بود که با تلاش و تدبیر صحیح این پیشرفت  رخ بدهد.ساماندهی بحث سربازان و نحوه سربازی این عزیزان انتظار خانواده ها و جوانان است .

وی یادآور شد: یکی از دلخوشی مردم محروم سفرهای زیارتی است امسال ما شرمنده مردم بودیم که در سفر به مشهد مقدس، قم مقدس و سایر اماکن زیارتی، متاسفانه هزینه های اقامتی بسیار بالا  و سربه فلک کشیده بود ،زائران حضرت اباعبدالله علیه السلام بسیار در سختی هستند ما ان شاالله سفر اربعین را در پیش داریم واز دولت  انتظار  داریم تا تدبیر ویژه ای در این خصوص داشته باشد و همه مسئولان آماده باشند تا مقدمات  این حرکت بسیار بزرگ هم عبادی و هم فرهنگی و سیاسی سازنده را فراهم کنند .

نماینده مردم درمجلس یازدهم ادامه داد: عزیزان در باب مذاکرات چند نکته را هم عرض می کنم ؛دستگاه دیپلماسی برای تامین منافع مردم جلب و حفظ منافع ملت ایجاد شده ،این عزیزان وظیفه دارند با هرآنچه که تحت سیاست های نظام است  به صورت مستمر پیگیری و  مذاکره کنند.نکته دوم اینکه اعتمادی که هم به گروه مذاکره  کننده قبلی و فعلی وجود دارد مانع از این نیست که نمایندگان وظیفه نظارتی خود را انجام ندهند،بنده با توجه به خبر ها  و اطلاعاتی که به دست نماینده‌ها می‌رسد احساس می کنم که ابهامات بسیار اساسی و خطرناکی در متن مذاکرات و این توافق احتمالی پیش رو وجود دارد ، به آقای رئیس جمهور و رئیس مجلس جناب آقای دکتر قالیباف تذکر جدی می دهم بخصوص به آقای قالیباف ،از باب وظیفه نظارتی، عزیزان به گزارش هایی که از متن به شما داده می‌شود اکتفا نکنید هر قدر هم‌که اعتماد دارید،حتما در مجلس از  نمایندگان منتقد این متن  دعوت کنند  و جزئیات را بررسی کنند .

باقری در پایان خاطر نشان کرد: تضمین فروش نفت و اینکه وجوه حاصله از فروش نفت به دست ما برسد و صرف نیازهای اصلی کشور بشود ان شاالله سال، سال ظهور حضرت ولیعصر (عج)باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
محل کوهپیمایی زنجان رو از شهروندان سلب نکنیم
خبر قبلی
وزش باد شدید در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست