1. اخبار استان
  2. ضرورت تعریف واقعی از بهره‌وری نیروی انسانی در کشور

کد خبر: 2079

ضرورت تعریف واقعی از بهره‌وری نیروی انسانی در کشور

ضرورت تعریف واقعی از بهره‌وری نیروی انسانی در کشور

امیدواری مردم با ارائه کارنامه عملکرد مطلوب نظام و دولت

 

 

استاندار زنجان توجه به بهره‌وری نیروی انسانی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: سازمان ملی بهره وری تعریف واقعی از بهره وری نیروی انسانی داشته باشد.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش امیری در یازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالجاری که با حضور رئیس مرکز ملی بهره وری ایران برگزار شد، بهره وری را مهمترین شاخص و اساسی ترین عنصر در توسعه کشور دانست و اظهار کرد: بهره وری منابع انسانی، مهمترین و اساسی ترین موضوع در زمینه بهره وری منابع کشور است. هر جامعه ای که از سرمایه نیروی انسانی خود بهره وری بهتری داشته باشد، در موضوع توسعه موفق تر خواهد بود.
وی با بیان اینکه کشور در بخش های دولتی و خصوصی از منابع مشخصی برخوردار است، افزود: منابع موجود کشور در برخی از زمینه ها، بسیار فراوان و در برخی حوزه ها محدود است.
مقام عالی اجرایی استان، بررسی میزان توجه به بهره وری نیروی انسانی در بخش های غیر دولتی را خواستار شد و افزود: سازمان ملی بهره وری ایران باید از بهره وری نیروی انسانی، تعریف واقعی داشته باشد و در این حوزه برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.
درویش امیری با تاکید بر اینکه سازمان ملی بهره وری باید بر دیدگاه های کارشناسی خود پافشاری لازم را داشته باشد، خاطر نشان کرد: این سازمان نباید از نظرات دقیق کارشناسی خود، ذره ای کوتاه بیاید و نباید اجازه دهد نظرات غیر کارشناسی در تصمیم گیری های کلان کشور اِعمال شود.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، هر سه قوه را مخاطب قرار داده است، ادامه داد: مسئولین هر سه قوه قضائی، اجرایی و قانونگذاری کشور باید با یکدیگر مشارکت نموده تا در موضوع بهره وری، به دیدگاه مشترکی دست یابند.
نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: در سال ۱۳۸۰ با وجود ۱۸.۵ میلیون دانش آموز در کشور، یک میلیون و ۱۲۰ هزار معلم و کادر آموزشی و اداری وجود داشت و امروز نیز برای ۱۱.۵ میلیون نفر جمعیت دانش آموز بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر کادر آموزشی و اداری وجود دارد که این امر، نشان دهنده عدم بهره وری مناسب از معلمین و کادر آموزشی در کشور است.
مقام عالی استان در ادامه، پس از ارائه گزارش شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان در خصوص بُرش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی در این حوزه، به محدودیت منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: منابع آبی کشور یا از محل بارش و نزولات آسمانی، یا از محل بهره برداری از سفره های زیرزمینی و یا پساب های جمع آوری شده تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه، در مجموع ۴۵ میلیون متر مکعب می توان پساب در استان جمع آوری نمود، اظهار کرد: باید فعالین بخش صنعت استان در زمینه استفاده مطلوب از پساب ها توجیه شوند.
درویش امیری، پساب ها را به عنوان یکی از منابع تضمین شده در تامین آب مورد نیاز بخش صنعت برشمرد و گفت: مطمئن ترین منبع تامین آب برای بخش صنعت، استفاده از پساب ها است و اگر امروز از این مقوله استفاده لازم نشود، بی شک در آینده با کمبود منابع آبی، مجبور به استفاده از پساب ها خواهند بود.
استاندار زنجان همچنین به نقش صدا و سیمای مرکز استان و رسانه ملی در انعکاس عملکرد دولت و امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: ضمن قدردانی از تلاش ها و همراهی مناسب صدا و سیمای مرکز استان به ویژه در ایام گرامیداشت هفته دولت که با تهیه ۷ برنامه ویژه به بیان دستاوردهای دولت در استان زنجان پرداخت، از رسانه ملی و شبکه استانی که از منابع و اعتبارات نظام استفاده می کند، انتظار می رود با دستگاه های دولتی همراهی بیشتری داشته باشد.
مدیر عالی اجرایی استان افزود: انعقاد قراردادهای مالی برای تهیه و پخش تمامی برنامه های تولیدی از عملکرد دستگاه های اجرایی، با روح صدا و سیما و رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی سازگار نیست.
وی با بیان اینکه مدیران باید با تلاش مضاعف و حضور گرم و فعال خود به ایجاد امید در جامعه کمک کنند، خاطر نشان کرد: صدا و سیما نیز با تبلیغ کارنامه عملکرد مطلوب نظام جمهوری اسلامی و دولت در بخش های مختلف، باید مردم را امیدوارتر کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تحریم‌ها لطمه بزرگی به وضعیت بهره‌وری در کشور وارد کرد
خبر قبلی
انجام عمل تعویض کامل مفصل شانه در بیمارستان بوعلی سینا خرم‌دره
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست