ضرورت توجه مدیران استانی به ظرفیت‌های مغفول مانده لایحه بودجه ۹۶

 

ضرورت توجه مدیران استانی به ظرفیت‌های مغفول مانده لایحه بودجه ۹۶

سهم مالیاتی در بودجه دولت‌ها نشانی از توسعه یافتگی محسوب می‌شود

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با اشاره به ظرفیت های بودجه ای سال جاری، گفت: با توجه به حجم بالای اعتبارات بخش ملی، مدیران استانی توجه لازم را در ظرفیت های مغفول این بخش داشته باشند.

به گزارش همدلی زنجان؛ شهرام طهماسبی در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه حجم مجموع اعتبارات بخش عمرانی کشور یک تریلیارد و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، اظهار کرد: سهم اعتبارات بخش عمرانی استان ۲۶۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که مقایسه این اعداد با یکدیگر نشان از ظرفیت های اعتبار یلایحه بودجه برای جذب مناسب توسط دستگاه های اجرایی استان است.

وی برخی از ردیف ها و جداول لایحه بودجه را مورد غفلت مدیران برشمرد و افزود: باید از این ظرفیت ها طی سال جاری بهره لازم برده شود و سازمان برنامه و بودجه راهنمایی و مساعدت فنی و کارشناسی لازم را برای دستگاه های مختلف استان خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع عمومی بودجه کشور ۳۴۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان سهم شرکت های دولتی در لایحه بودجه سال جاری بوده که ۶۰ درصد نابع کشور را محسوب می شود.

وی استفاده از این ظرفیت ها را نیازمند تلاش و برنامه ریزی دقیق مدیران برشمرد و تاکید کرد: تکیه بر ظرفیت های جمعیتی، نیازهای بخش و موارد دیگر باید قدرت چانه زنی مدیران جهت جذب این اعتبارات برای استان را افزایش داد.

طهماسبی به افزایش سهم مالیاتی از لایحه بودجه طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم موفقیت زیادی در افزایش این سهم داشت و توانست یک سوم سهم لایحه بودجه کشور را با تکیه بر منابع مالیاتی تعریف و تامین کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با بیان اینکه سطح توسعه یافتگی کشورها مبتنی بر سهم درآمدهای مالیاتی آن ها از لایحه بودجه مورد سنجش قرار می گیرد، افزود: سهم بخش مالیاتی کشور از لایحه بودجه در سال های گذشته زیر ۲۰ درصد بود که دولت یازدهم موفق به افزای این سهم شده است.

گفتنی است در این جلسه لوایحی مطرح و توسط اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد تصویب قرار گرفت. این طرح ها شامل اجرای طرح توسعه مهرانه، طرح پرورش ماهی قزلآلا در ماهنشان، طرح تولید آسفالت و سنگ ساب در خدابنده، طرح شستشو و دانه بندی شن و ماسه کرسف خدابنده، طرح جامع و تفصیلی شهر سهرورد، طرح ناحیه صنعتی، تخصصی، صنفی غیردولتی در شهرستان زنجان، اجرای طرح بتن سیال خدابنده، دانه بندی شن و ماسه در ابهر و طرح نیروگاه بادی در شهرستان زنجان بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۴۴ درصد دلایل مرگ و میر در استان ناشی از بیماری های قلبی
خبر قبلی
تحقق اشتغال بخش IT استان زنجان رضایت بخش نیست
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست