1. بین الملل
  2. فتح جهان با ناوهای هواپیمابر یا محله های چینی

کد خبر: 20908

فتح جهان با ناوهای هواپیمابر یا محله های چینی

✍️ امیرعباس زینت بخش

آمریکا در ژاپن، کره جنوبی، لهستان، آلمان و…دارای پایگاه های نظامی بوده که هزاران آمریکایی در این پایگاه ها زندگی می کنند.

چین هم در فیلیپین، اندونزی، کانادا، آمریکا، مالزی و در سراسر جهان دارای پایگاه های نظامی بوده و احتمالا میلیون ها چینی در این پایگاه ها مشغول زندگی و بالتبع دارای مدرسه، فرهنگ و زبان چینی می باشند.

آمریکا در کشورهای زیادی از طریق ساخت پایگاه نظامی اعمال نفوذ می کند. از سوی دیگر؛ چین در سراسر جهان محله های چینی (Chinatown) می سازد و از این طریق کنترل رسانه، سیاست، فرهنگ و اقتصاد آن کشور را در دست گرفته و اعمال نفوذ می کند!

بیشتر چینی هایی که خارج از سرزمین اصلی (Mainland) زندگی می کنند، دو تابعیتی و دو زبانه هستند. در گذشته ها، چینی ها اینکه از سرزمین اصلی چین هستند را افشا نمی کردند و می گفتند زادگاهشان تایوان است. اما الان، با اعتماد به نفس بالا اعلام می کنند که زادگاهشان سرزمین اصلی چین است چرا که چین بعد از آمریکا، درحال کنترل جهان است! بنابراین آنها با سرزمین اصلی به تجارت پرداخته و از اینکه متعلق به چین هستند، افتخار می کنند.

باید پذیرفت که چین دنیا را گرفته است. برای اینکه دقیق تر به اثبات این ادعا بپردازیم، بیایید نگاهی به پایگاه های چین که جهان را فتح کرده اند بیندازیم؛

در اندونزی حدود ۱۳ میلیون چینی خارج از چین زندگی می کنند که روی ۹۰ درصد اقتصاد این کشور سلطه دارند. در حال حاضر رسانه ها و اقتصاد اندونزی در قبضه چینی هاست.

در تایلند ۱۴ میلیون چینی زندگی می کنند. فرد بانفوذ رسانه این کشور آقای تاکسین؛ یک چینی است. خانم یینگلاک شیناوات؛ نخست وزیر هم یک چینی است. یعنی تایلند کاملا زیر چتر چین است!

فیلیپین هم به تصرف چین در آمده! در فیلیپین حدود ۳ میلیون چینی زندگی می کنند که روی ۷۰ درصد اقتصاد این کشور نفوذ دارند. اگر به شهر Cebu فیلیپین سفر کردید، سعی کنید یک جایی به نام “بِورلی هیلزِ سبو” را ببینید. در آنجا خانه های لوکسی مثل بِورلی هیلز آمریکا وجود دارد که بیشتر آنها مال چینی ها می باشد. اگر در فیلیپین سوال کنید هتل ها مال کیست در پاسخ خواهید شنید که عمدتا مال چینی ها می باشند. دوترته رئیس جمهور این کشور هم چینی است چرا که پدر و مادربزرگش از چین می باشند. در واقع ایشان با کمک چینی ها که روی رسانه های فیلیپین نفوذ دارند به قدرت رسید. دلیل اینکه فیلیپین اهمیت بیشتری به چین می دهد تا آمریکا این است که رسانه ها افکار عمومی را رهبری می کنند؛ رسانه هایی که با سرمایه چینی ها اداره می شوند.

۱.۴ میلیون چینی در کانادا زندگی می کنند. آنها بودند که موجب انفجار قیمت مسکن در این کشور شدند.

سنگاپور، آموزش نظامی خود را با کمک و مشارکت آمریکایی ها برگزار می کند اما آیا این به معنی دوستی بیشتر آنها با آمریکاست تا چین؟ ۷۰ درصد سنگاپوری ها چینی هستند که این باعث شده سنگاپور تحت نفوذ سنگین چین باشد. پدر بزرگ و مادر بزرگ لی کوان یو؛ نخست وزیر سابق سنگاپور چینی بودند. ۸۰ درصد شرکت های بورسی سنگاپور متعلق به چینی ها می باشد.

مالزی چطور؟ ۲۵ درصد مردم این کشور چینی هستند. مالایی ها امور سیاسی را در دست دارند و چینی ها مشغول امور اقتصادی اند.

میلیون ها چینی در ویتنام، لائوس، کامبوج، میانمار و… ساکن هستند. هیچ کشوری در جهان نیست که محله چینی ها در آنجا نباشد.

بنابراین؛ فتوحات نظامی دیگر فتوحات نیست! فتوحات مالی؛ فتوحات واقعی اند! چین به لحاظ مالی در حال مسلط شدن بر جهان است.

در آسیا تنها دو کشور هستند که توسط قدرت اقتصادی چین فتح نشده اند. کره جنوبی و ژاپن. رئیس جمهور کره آقای پارک چونگ هی، همیشه می ترسیده که اگر قدرت اقتصادی چینی های مقیم کره بیشتر شود، کره هم به تصرف چین در خواهد آمد. بنابراین او اجازه نداده که شرکت های بزرگ توسط چینی ها تاسیس یا مدیریت شوند. به این دلیل، چینی ها در این کشور هویت خود را مخفی می کرده اند. اما اخیرا چینی ها هویت خود را برملا می کنند. خانم جون جی هیون؛ بازیگر کره ای در واقع یک چینی است!

یک ضرب المثل است که می گوید: اگر جایی باشد که آب دریا به آنجا دسترسی داشته باشد، چینی ها آنجا هستند!

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تعطیلی سراسری کرونایی در کشور
خبر قبلی
آسمان صاف تا قسمتی ابری در استان زنجان پایدار است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست