1. ایران
  2. تعطیلی سراسری کرونایی در کشور

کد خبر: 20926

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

تعطیلی سراسری کرونایی در کشور

مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارن

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از تصویب تعطیلی سراسری ۱۰ روزه در کشور از شنبه ۲۱ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان، علیرضا رئیسی در گفت وگوی زنده خبر ۲۱ گفت: از روز شنبه ۲۱ فروردین به مدت دو هفته تعطیلی‌ها در شهر‌های قرمز اعمال می‌شود. با توجه شرایط موجود حاکم بر کشور مشاغل گروه یک می‌توانند در شهر‌های قرمز فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند. البته مشاغل گروه یک هم که اجازه فعالیت دارند مشاغل ضروری مانند سوپر مارکت ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، داروخانه ها، مطب ها، بیمارستان ها، تعمیرگاه‌ها و سایر مشاغلی هستند که تامین کننده مایحتاج ضروری مردم خواهند بود.

وی افزود: در شهر‌های نارنجی هم مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه سه و چهار در شهر‌های نارنجی اجازه فعالیت ندارند. اکنون ۲۵۷ شهر قرمر وجود دارد و در حوزه ترد پلاک های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و پلاک‌های غیر بومی حق ورود به شهر‌های قرمز و همچنین شهر‌های نارنجی را نخواهند داشت. تمام فعالیت‌های آموزشی تعطیل هستند و آموزش‌ها فقط به صورت مجازی ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیسی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی مثل سیما، تئاتر و … در شهر‌های قرمز باید تعطیل باشند. رستوران‌ها نمی‌توانند مهمان پذیر باشند و باید به صورت غذای بیرون بر فعالیت داشته باشند. علت تاکید ما روی ممنوعیت فعالیت رستوران‌ها به این دلیل است که بیشترین انتقال ویروس می‌تواند در این فضا‌ها اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: امروز مقرر شده که به مدت ۱۰ روز تعطیلی سراسری در سطح کشور داشته باشیم و بعد از این تاریخ ارزیابی های لازم نشان دهنده ادامه داشتن یا نداشتن تعطیلی ها خواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
وضعیت کرونا در زنجان؛ ۳۳ بیمار کرونایی جدید
خبر قبلی
فتح جهان با ناوهای هواپیمابر یا محله های چینی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست