1. اجتماعی
  2. فوت ۲۵ نفر در تصادفات رانندگی درون‌شهری زنجان!

کد خبر: 7438

فوت ۲۵ نفر در تصادفات رانندگی درون‌شهری زنجان!

یکی از موضوعات مهم و حساسی که شهروندان زنجانی بارها نسبت به آن واکنش نشان داده اند، موضوع عملکرد مسئولان در حوزه راهنمایی و رانندگی، میزان وصولی جرائم، سهم جرائم در درآمدهای استانی و نحوه هزینه کرد اعبتارات حوزه فرهنگ سازی برای بهبود فرهنگ ترافیک بوده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛اخیرا  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان از فوت ۲۵ نفر در تصادفات رانندگی درون‌شهری طی هشت ماه گذشته از سال‌جاری خبر داده است. سرهنگ شیرمحمدی گفته که این آمار نسبت به آمار بازه زمانی مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

تعداد فوتی‌های تصادفات رانندگی ۲۲ نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آمار فوتی‌ها ۱۴ درصد افزایش یافته است. از ۲۵ فوت شده در اثر تصادفات رانندگی هشت نفر موتور سیکلت سوار هستند. یکی از شایع‌ترین عللی که موجب مرگ موتورسیکلت‌سواران می‌شود عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

کمی بیش از نیمی از فوت شدگان درون شهری موتور سواران هستند که به نظر می رسد مسئولان باید کمی در این خصوص تامل کنند. هرچند یکی از دلایل اصلی فوت موتورسیکلت سواران عدم استفاده از کلاه ایمنی عنوان شده اما پاسخ داده نشده چه اقدام فرهنگی برای آموزش موتورسیکلت سواران انجام شده است.

آنچه ظاهرا برخی مدیران استانی به آن اعتقادی ندارند، هزینه برای فعالیت فرهنگی است. چون مدیران به هزینه برای بازخورد سریع معتقدند، افراد کمی وجود دارند اعتقاد به هزینه برای تاثیرات فرهنگی در بلندمدت باشند.

یکی از موضوعات دیگر که معمولا مسئولان مربوط به آن اشاره نمی کنند، دلایل روانی و ابعاد اجتماعی و جامعه شناختی وضعیت فعلی فرهنگ ترافیک در شهر زنجان است. به نظر می رسد کمی نیز باید باب مباحثه بدون تعارف در این خصوص بیشتر باز شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صدوربیش از ۱۷۰۰ فقره سند مالکیت واحدهای مسکونی شهری و روستایی در زنجان
خبر قبلی
کوتاهی در اجرای احکام قضایی صادره در زنجان را نمی پذیریم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست