1. اخبار استان
  2. نباید منتظر حلقه های واسط برای ارتباط صنعت و دانشگاه بود

کد خبر: 10712

نباید منتظر حلقه های واسط برای ارتباط صنعت و دانشگاه بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به چالش امروز دانشگاه ها در ارتباط با صنعت، گفت: نباید منتظر حلقه های واسط برای ارتباط صنعت و دانشگاه بود.

به گزارش همدلی‌زنجان، علیرضا فیروزفر ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه موضوع ارتباط موثر و موفق دانشگاه با صنعت چالش مهم امروز دانشگاه های کشور است، اظهار کرد: متاسفامه فضایی ایجاد شده که اعتماد متقابل بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد اما اقدامات خوبی در این راستا طی سال های اخیر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نقطه آسیب در این حوزه این بود که دانشگاه همواره منتظر حلقه های واسط همچون دولت بود که کارسازی کنند و ارتباط را ایجاد کند، افزود: برای موفقیت در این بخش نباید دیگر منتظر دولت بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد جمعیت دانشجویی استان به ۴۱ هزار نفر می‌رسد که این تعداد نسبت به گذشته کاهشی بوده است. دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان دارای چهارواحد و سه مرکز بوده که اقدام به جذب دانشجویان و تداوم تحصیل در این دانشگاه می کند.

وی از متمرکز شدن فعالیت های دانشگاه آزاد واحد زنجان در سایت امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته سایت اعتمادیه به سایت امام منتقل خواهد شد و فعالیت های دانشگاه در آن سایت متمرکز می شود. همچنین برنامه ریزی شده سابت اعتمادیه در جهت ایجاد یک مجتمع آموزشی بکارگیری شود.

فیروزفر، دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان را  دارای ۴۴۶ عضو هیئت‌علمی برشمرد و خاطرنشان کرد:  در حال حاضر فضای خوب دانشگاهی برای جمعیت دانشجویی این دانشگاه در اختیارداریم و به جرأت می‌توان گفت که میزان فضای خوابگاهی در دانشگاه آزاد ۲.۵برابر تقاضای فعلی بوده و علاوه بر این توانسته‌ایم فضای خوبی را در بحث خدمات‌دهی پژوهشی فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از پیگیری این دانشگاه برای جذب رشته های پرطرفدار پزشکی خبر داد و گفت: این دانشگاه درخواستی برای جذب دانشجوی خارجی و تبدیل شدن به دانشگاه بین المللی ارائه داده است.

وی به رویکردهای دانشگاه در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: گام‌های بلندی در راستای ارتقای جایگاه این دانشگاه در حوزه تجهیزات آرمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی برداشته شده است.  تلا شده در حوزه نانوبیو تکنولوژی به یکی از استان‌های قطب تبدیل شویم.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صادرات ۴۰ درصد محصولات تولیدی زنجان به عراق
خبر قبلی
۸۱ واحد مسکونی در زنجان به متقاضیان واگذار می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست