وصول بیش از ۵۰ میلیارد تومان از عوارض الکترونیکی آزادراه های کشور

تمامی پرداخت های مازاد در سامانه ثبت شده و افرادی که پرداخت بیشتری داشته اند در دوره های بعدی از آن ها عوارضی دریافت نمی شود تا اضافه پرداخت آن ها جبران شود.

مدیرعامل شرکت مجری الکترونیکی کردن آزادراه های کشور در پاسخ به این سوال که میزان تردد ثبت شده و میزان وصولی درآمدهای آزادراه های کشور بعد از الکترونیکی شدن به چه میزان بوده است، گفت: میزان وصول درآمدها تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان بوده و بیش از ۳۶ میلیون تردد تا دیروز(هفتم خرداد) ثبت شده است.

به گزارش همدلی زنجان؛ سهیل مظلوم ظهر امروز در نشست خبری مشترک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح الکترونیکی کردن آزادراه های کشور از ۲۸ اسفندماه سال ۹۷ آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح در مرحله نخست در آزادراه‌های تهران ـ قم، تهران ـ ساوه، کرج ـ قزوین و قزوین ـ زنجان به اجرا گذاشته شده است. در مرحله دوم این طرح آزادراه‌های قزوین ـ رشت، مشهد ـ باغچه، قم ـ کاشان، کاشان ـ نطنز ـ اصفهان، ساوه ـ سلفچگان، تهران ـ پردیس، تبریز ـ ارومیه، زنجان ـ تبریز و کنارگذر شمالی مشهد تجهیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از آغاز اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه های کشور روند رو به رشدی داشته است، افزود: قبل از اجرای این طرح از طریق یکی از بانک های کشور این اقدام صورت می گرفت که آمار آن حدود ۵۰۰ هزار پرداخت بود که هم اکنون این میزان به بیش از ۳ میلیون پرداختی رسیده است.

مدیرعامل شرکت سپندار با تشریح روش های مختلف پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه های کشور، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم آتی موضوع شناور کردن حق عوارضی پرداختی است که مورد توجه و تاکید قرار دارد. همچنین برخی از مشکلاتی که توسط رسانه ها منعکس شده نیز در بررسی و بسیاری مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود مشکلات اجرای الکترونیکی پرداخت عوارض در کشور روند کاهشی داشته باشد، گفت: یکی از مشکلاتی که گزارش شده خوانش صحیح پلاک خودروها در شرایط نامساعد جوی همچون بارش بارف بوده است. برای چنین مشکلات خاصی ارائه راهکار با دشواری همراه بوده اما تلاش برای پیدا کردن راهکارهای عملیاتی پاربرجاست.

مظلوم یکی دیگر از مشکلات مهم منعکس شده را پرداخت اضافی عوارضی به صورت الکترونیکی برشمرد و یادآور شد: تمامی پرداخت های مازاد در سامانه ثبت شده و افرادی که پرداخت بیشتری داشته اند در دوره های بعدی از آن ها عوارضی دریافت نمی شود تا اضافه پرداخت آن ها جبران شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تامین روشنایی مناسب آزادراه زنجان-قزوین نیازمند اعتبار است
خبر قبلی
احداث واحدهای خدماتی و نمایشگاهی در شهرک صنعتی هیدج
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست