در آخرین چهارشنبه سال99؛

چشم کودک ۱۰ ساله ابهری آسیب دید/ مراجعه ۸۳ مصدوم به مراکز درمانی زنجان

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: در چهارشنبه آخر سال در مجموع ۸۳ مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کردند.

به گزارش همدلی زنجان؛ صبح امروز در نشست خبری که از طریق ویدیوکنفرانس در استودیوسلامت استان زنجان مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان با موضوع ارائه گزارش چهارشنبه آخر سال برگزار ‌شد، اظهار کرد:وی با اشاره به فعال بودن اورژانس استان و روز پرکار همکاران اورژانس در روز گذشته به جهت مناسبت چهارشنبه آخر سال افزود: مجموع مراجعین مصدوم به بیمارستان‌های استان، ۲۶ مورد زنجان، ۲۴ مورد ابهر، ۱۴ مورد خدابنده، ۱۲ مورد خرمدره، ۴ مورد طارم و ۳ مورد ماهنشان بود.

وی با بیان اینکه مردان بیشتر مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال بودند خاطرنشان کرد: بیشترین و عمده‌ترین نواحی آسیب دیده هم، به ترتیب دست و چشم بود .

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با اشاره به اینکه رده سنی نوجوان و جوان بین ۲۵ تا ۳۵ سال، بیشترین مصدومان را شامل می‌شد، اظهار داشت: نزدیک به  ۳۴ نفر هم بستری از موقت تا چندساعته بود، و ۴۶ مورد درمان سرپایی، و ترخیص زودهنگام هم داشتیم .

جعفری‌روحی ادامه داد: سه مصدوم با وضعیت جدی داشتیم که در بیمارستان بستری شدند و یکی از مصدومان، قطعی انگشت داشت که بلافاصله به اتاق عمل منتقل، و تحت عمل جراحی و کنترل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مصدومان بدحال در شهرستان خدابنده هم، بر اثر انفجار ماده منفجره دست‌ساز، علاوه بر اینکه در ناحیه قفسه سینه دچار آسیب شده بود، سوختگی در ناحیه صورت، و خونریزی مختصری هم در ریه هم داشت که در بیمارستان امیرالمومنین این شهر بستری شد، و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت که طبق آخرین اخبار واصله، وضعیت بیمار رضایت‌بخش است.

به گفته جعفری‌روحی آخرین مصدوم نیز یک کودک ۱۰ ساله از شهر ابهر بود که از ناحیه چشم دچار آسیب جدی شده بود، که با نظر متخصص چشم و برای انجام عمل جراحی به یکی از بیمارستان‌های تهران ارجاع داده شد که طبق نظر تیم پزشکی، احتمال تخلیه چشم نیز وجود دارد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان درخصوص آمادگی نوروز اظهار داشت: طرح امداد خدمات نوروزی از ۲۵ اسفند شروع، و تا ۱۸ فروردین ماه ادامه دارد و امسال هم مثل سال قبل، باتوجه به اپیدمی کرونا، ارائه خدمات با جدیت انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل اورژانس پیش بیمارستانی، ادامه داد: در استان زنجان ۲۲ پایگاه شهری، ۳۲ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، و نزدیک به ۴۰۰ نیروی اورژانس آماده ارائه خدمات اورژانسی هستند .

جعفری‌روحی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص زمان رسیدن اورژانس بر بالین، اظهار داشت: این زمان براساس یکسری استاندارهایی است که در استان زنجان، در شهر زیر ۱۰ دقیقه، و در جاده‌ها حدود ۱۵ دقیقه است و باتوجه به اینکه استان از نظر پوشش پایگاه‌های اورژانسی، از استاندارهای کشوری، ازنظر بعد مسافت و جمعیتی در شرایط بهتری قرار دارد، مشکلات رسیدن بر بالین کمتر است .

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در استان زنجان
خبر قبلی
بگذارید حرمت سپاه محفوظ بماند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست