1. اقتصادی
  2. کارآفرینان ناامیدتر از پیش شده اند

کد خبر: 8437

کارآفرینان ناامیدتر از پیش شده اند

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از ابتدای دی ماه پویش «یک صدا برای کارآفرینان» را با هدف تجمیع موانع کسب و کارهای خصوصی در بازه زمانی پس از تحریم های بین المللی و انتقال مشکلات آن ها به دستگاه های دولتی آغاز کرده است. تابحال بیش از ۱۵۰۰ نفر ازمدیران عامل و کارآفرینان در این پویش از طریق سایت اینترنتی، مرکز تماس و ارتباط حضوری شرکت کرده اند و درددل های خود را به پارلمان بخش خصوصی منتقل کرده اند و اخیرا نتایج آن منتشر شده است.

پیش از برگزاری این پویش آنچنان جو ناامیدی حکم فرما بوده است که حتی پیش بینی می شد هیچ کس پاسخ تلفن ها را ندهد ولی کارآفرینان ثابت کردند که جبهه امید را آن ها هدایت می کنند. اما این موضوع تا ابد پابرجا نخواهد ماند و این افراد نیز اگر در آینده پاسخی دریافت نکنند همانند باقی افراد جامعه نه تنها انفعال را پیشه خواهند کرد حتی امکان دارد سرمایه انسانی و مالی خود را از کشور خارج کنند.

در این پویش «تحریم های بین المللی»، «نرخ ارز و نوسانات آن» و «گمرک و قوانین و مقررات تجارت» مهم ترین موانع کسب و کارهای خصوصی بوده است موارد همانند دسترسی به تامین مالی، نقدینگی و مالیات در رتبه های بعد قرار دارند.

بیشتر جمعیت شرکت کننده در این پویش از شرکت های کوچک و متوسط بوده اند، شرکت هایی که پیشران اشتغال در کشور هستند و به دلیل سایز کوچکشان صدای آن ها کمتر به صورت متمرکز در جامعه شنیده شده یا به گوش مسولین رسیده است. نزدیک به ۳۶ درصد از این شرکت ها انتظار دارند در انتهای سال ۹۷ تعدادی از پرسنل فعال خود را تعدیل کنند. این فاجعه به همین نقطه ختم نخواهد شد زیرا ۷۸ درصد از مدیران انتظار دارند سود آن ها در انتهای سال کاهش یابد و ۷۱ درصد از آن ها این مقدار را بیش از ۲۵ درصد نزول پیش بینی کرده اند.

با این حال بسیاری از این افراد دست روی دست نگذاشته و راه هایی برای خروج از این وضعیت پیش گرفته اند که اگر حمایت نشوند و با موانع غیرقابل رفع دیگری مواجه شوند، آینده نامعلومی و تاریکی برای اشتغال و رشد اقتصادی در سال های پیش رو خواهیم داشت.

این افراد هنوز کور سوی امیدی در دلشان روشن است و ۸۰ درصد از آن ها تمایل به مشارکت جمعی برای حل مشکلات نشان داده اند. حال نوبت دولت مردان و نمایندگان مردم و بخش خصوصی است که به اعتماد این افراد پاسخ دهد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قراردادهای راکد در شهرک های صنعتی استان زنجان تعیین تکلیف می شوند
خبر قبلی
ایجاد منابع مالی پایدار برای شهرداری زنجان با فعالیت گلخانه مرکزی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست