1. اخبار استان
  2. کارگران ساختمانی در زنجان نیازمند حمایت دولت هستند

کد خبر: 14651

کارگران ساختمانی در زنجان نیازمند حمایت دولت هستند

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان زنجان با اشاره به وضعیت فعلی جامعه و شیوع بیماری کرونا، گفت: در این موقعیت حساس کشور در خصوص گرفتاری بیماری کرونا که گریبان گیر همگانی شده است موجب تحت تاثیر قرار گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه و تضعیف معیشت کارگران شده که کارگران نیازمند حمایت جدی دولت هستند.

رزاق محمدی در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان؛ با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا نیز وضعیت معیشتی و کاری کارگران ساختمان مناسب نبود و حال با وضعیت فعلی معیشت این افراد باخطر جدی مواجه است، اظهار کرد: شرایط فعلی مشکلات شغلی و درآمدری کارگران را با مشکلات زیادی همراه کرده است.

وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان فعال کارگری و مسئول تشکل صنفی کارگران استان از مسئولان درخواست دارم به خواسته ها و نیازهای این قشر زحمت کش و آسیب پذیر اقدام عاجل فرمایند، افزود: با توجه به اعلام دولت و حمایت از این اقشار امیدوارم هرچه سریع تر فکری به این قشر داشته باشند و انتظار می رود، اولویت ارائه تسهیلات یا بسته معیشتی ابتدا برای این گروه باشد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی زنجان با بیان اینکه اطلاع ندارم مسئولان و متولیان استانی در حوزه امور کارگری در این خصوص اقدماتی انجام داده اند یا خیر، یادآور شد: درخواست داریم به مشکلات کارگران رسیدگی شود و کرامت انسانی این قشر خدشه دار نشود.

وی با بیان اینکه اگر اقدامات در این خصوص و حمایت هایی که از طرف دولت اعلام شده به موقع به دست این اقشار نرسد مسئولان استانی باید پاسخگوی این موضوع باشند، گفت: در شرایط فعلی کارگران بیشترین خسارت را دیده‌اند و معیشت آن ها در خطر است.

محمدی با بیان اینکه تامین معیشت کارگران به یک روز کار طاقت فرسا و تامین هزینه روزمره بستگی دارد، افزود: شرایط فعلی ساخت و ساز در کشور و استان و رکود ایجاد شده معیشت این قشر را به خطر انداخته است. اگر یک کارگر و یا استادکار ساختمانی یک ماه کار نکند چگونه باید بتواند زندگی و نان شب خانواده خود را تامین کند.

سربازرس بیمه کارگران استان زنجان یادآور شد: با این تعطیلات اجباری، کارمندان دولت و یا کارگران شرکتی می توانند با حداقل دستمزد زندگی خود را اداره کنند، اما متاسفانه کارگران و افرادی که شغل آزاد دارند با دشواری مواجه هستند. از مسئولان درخواست دارم تا تصمیمات و اقدمات مناسب را اتخاذ کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آمار بیماران مبتلا به بیماری کرونا در استان به ۵۱۸ نفر رسید/ ۸۰درصد جمعیت استان غربالگری شدند
خبر قبلی
تداوم فعالیت سامانه بارشی طی هفته جاری در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست