1. اجتماعی
  2. سن ازدواج مردان زنجانی ۲۷ سال/ کاهش کودک همسری در استان

کد خبر: 12582

سن ازدواج مردان زنجانی ۲۷ سال/ کاهش کودک همسری در استان

آمار ازدواج کودک همسری در استان کاهش یافته و تنها کمتر از ۷۰ مورد ازدواج در این بازه سنی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به میزان ازدواج های ثبت شده استان زنجان طی هشت ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه سال جاری ۵ هزار و ۵۳۴ واقعه ازدواج در استان زنجان ثبت شده است.
به گزارش همدلی زنجان؛  سید علی شفیعی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل ثبت احوال زنجان، با بیان اینکه در هر یک ساعت یک واقعه ازدواج در استان ثبت شده است، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳.۷۶ درصدی دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۱ هزار و ۳۲۸ واقعه ولادت در استان ثبت شده که در هر یک ساعت دو ولادت بوده است، افزود: باید در سطح جامعه اخبار امیدآفرین پوشش رسانه ای بیشتری داشته باشد و این مهم برعهده رسانه ها است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به وضعیت طلاق در استان اشاره کرد و یادآور شد: یک هزار و ۱۹۱ واقعه طلاق در استان زنجان طی هشت ماهه سال جاری ثبت شده است. میزان طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۷۶ درصد کاهش داشته است.

وی به میانگین سنی ازدواج در استان زنجان اشاره کرد و یاد آور شد: طی هشت ماهه امسال میانگین سنی ازدواج در آقایا ن ۲۷.۱ سال و در بانوان ۲۱.۴ سال است و این میانگین در سطح کشور برای آقایان ۲۷.۵ و در بانوان ۲۳ سال است.

شفیی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان آمار ثبت شده کودک همسری در استان زنجان، گفت: آمار ازدواج کودک همسری در استان کاهش یافته و تنها کمتر از ۷۰ مورد ازدواج در این بازه سنی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان و ایجرود بیشترین ازدواج در سن پایین را دارند، افزود: این روند رو به کاهش بوده و استان زنجان در بحث کوک همسری جزو ۵ استان اول کشور رتبه شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سرعت وزش باد در استان زنجان از امروز افزایش خواهد بود
خبر قبلی
اتفاق غیرمنتظره: بهروز وثوقی در فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی اصل»!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست