1. اخبار استان
  2. ۱۴۲۹ ماموریت اورژانس استان زنجان در طرح سلامت نوروزی ۹۸

کد خبر: 9033

۱۴۲۹ ماموریت اورژانس استان زنجان در طرح سلامت نوروزی ۹۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به گزارش اورژانس پیش بیمارستانی در طرح سلامت نوروزی تا مورخه پنجم فروردین سال جاری، گفت:  در طرح سلامت نوروزی ۵۵ ایستگاه پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی(یک پایگاه اورژاس هوایی) به همراه ۱۰ ایستگاه سلامت در نقاط پرتردد استان ارائه خدمات می دهند.  تعداد کل ماموریت های صورت گرفته استان برای این پایگاه ها و ایستگاه ها در این مدت به میزان یک هزار و ۴۲۹ مورد بوده است.

 

علیرضا زراعتچی در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛با بیان اینکه تعداد کل ماموریت پیش بیمارستانی در استان طی این مدت به میزان یک هزار و ۲۴۳ مورد بوده است، افزود: مجموع ماموریت ترافیکی(ماموریت حوادث ترافیکی) در استان ۳۰۵ مورد بوده که ۳۸۰ نفر اعزام به بیمارستان و ۵۱ نفر در محل درمان شدند.

وی به ماموریت غیر ترافیکی(ماموریت غیر حوادث ترافیکی) اشاره کرد و افزود: ۹۳۸ ماموریت های غیرترافیکی طی این مدت انجام شده که طی آن ۷۸۳ نفر  به بیمارستان اعزام، و ۲۰۵ نفر  در محل درمان شدند.  طی این ماموریت ها ۳۶ نفر بیمار تنفسی، ۵۶ نفر بیمار قلبی، ۱۷ نفر سایر مسمومیت ها(دارویی، گوارشی و…) و ۱۹ نفر مسمومیت مونوکسید کربن و  سایر بیماری ها به میزان ۸۶۰ مورد بوده است.

این مقام مسئول به گزارش ایستگاه های سلامت در استان اشاره کرد و افزود: کل ماموریت در این بخش ۱۸۶ مورد، کل ماموریت ترافیکی چهار مورد و  کل ماموریت غیرترافیکی نیز به میزان ۱۸۲ مورد بوده است. در ماموریت های ترافیکی دو نفر اعزام به بیمارستان و دو نفر نیز در محل درمان شدند. در بخش غیرترافیکی نیز اعزام به بیمارستان نداشتیم و ۱۸۲ نفر در محل درمان شدند.

وی به بیماری های ثبت شده در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: هشت مورد بیماری تنفسی، ۱۸ مورد بیماری قلبی، ۲۳ مورد سایر مسمومیت ها و ۱۳۳ مورد نیز سایر موارد بودند.

زراعتچی با بیان اینکه مراکز فعال تصویر برداری در استان ۵۳ مورد بوده است، خاطرنشان کرد:  مراکز آزمایشگاهی در استان به میزان ۴۴ مورد خدمات مورد نیاز مردم را ارائه می کنند. همچنین تعدادپرستارانی که در مراکز درمانی خدمات ارائه می دهند ۴۴ نفر در روز هستند که با احتساب پرستاران on call به تعداد بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر می رسند. پزشکان نیز در تخصص های مختلف به ارائه خدمات می پردازند که تعداد پزشکان در روز ۶۹ نفر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه این ایام بازدیدهای مختلف توسط مدیران و کارشناسان معاون درمان دانشگاه از مراکز مختلف درمانی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: تعداد بازیدهیئت رئیسه دانشگاه از مراکز مختلف درمانی استان ۱۶ مورد بوده است. همچنین طی این مدت تعداد موالید در استان ۲۶۶ مورد و تعداد جراحی صورت گرفته نیز ۳۹۷ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مراجعین به اورژانس به میزان ۳۰ هزار و ۹۵۲ نفر بوده است، اظهار کرد: تعداد بیماران سرپایی اورژانس به میزان ۲۸ هزار و ۲۳۷ نفر، تعداد بیماران بستری اورژانس ۲ هزار و ۷۱۵ نفر و CPR موفق اورژانس نیز به تعداد ۲۴ مورد بوده است.

زراعتچی به ارائه خدمات دندانپزشکی در طی ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته برای تعطیلات نوروز ۹۸ این خدمات در تمامی مراکز دانشگاهی دولتی انجام می شود و همچنین در مراکز خصوصی نیز این خدمات ارائه می شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
این سیل چند دهه قبل از آسمان سیاست باریدن گرفت
خبر قبلی
مجمع خیران کارآفرین در استان زنجان تشکیل می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست