1. اجتماعی
  2. اشتغالزایی برای ۸۷۰ مددجوی بهزیستی در استان زنجان

کد خبر: 16707

در نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان زنجان مطرح شد؛

اشتغالزایی برای ۸۷۰ مددجوی بهزیستی در استان زنجان

افتتاح 15 واحد مسکونی مددجویی در استان زنجان طی هفته بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تشریح اقدامات این اداره کل در سال گذشته و سه ماهه سال جاری، گفت: یکی از اقدامات مهم در خصوص ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی اشتغالزایی این افراد بوده که طی سال گذشته ۶۴۱ اشتغال و در سه ماهه سال جاری نیز ۱۳۹ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده که مجموعا به ۸۷۰ فرصت شغلی بالغ می شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محمد محمدی قیداری ظهار امروز به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در نشست با خبرنگاران استان که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با تشریح دستاوردهای بهزیستی استان در بخش های مختلف اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان ۲۸ هزار و ۴۹۸ خانوار بود که در سال جاری مطابق آخرین اطلاعات جمع آوری شده به ۲۸ هزار و ۶۷۹ خانوار رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد مددجویان دارای پرونده اجتماعی در استان زنجان ۸ هزار و ۳۱۸ مورد بوده است، افزود: تعداد گروه های همیار زنان در استان ۲۳ گروه است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تعداد کلینیک های مددکاری اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری استان ۱۱ کلینیک است، یادآور شد: تعداد زنان سرپرست خانوار بیمه شده تحت پوشش برحسب بیمه تامین اجتماعی استان به میزان یک هزار و ۳۷۴ نفر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ گروه خودیار طرح تامین مالی خرد تشکیل شده است، افزود: در سال جاری ۳۲ خانواده با انجام اقدامات حمایتی توانمند شده اند.

محمدی قیداری تعداد دانش آموزان خانوارهای نیازمندتحت پوشش بهزیستی استان زنجان را یک هزار و ۶۶۳ دانش آموز عنوان کرد و گفت: تعداد دانشجویان خانوارهای تحت پوشش نیز ۱۶۱ نفر است.

این مقام مسؤول با اشاره به آغاز هفته بهزیستی و برنامه های این اداره کل در استان، تاکید کرد: افتتاحیه های بهزیستی این استان از ۲۱ تا ۲۷ تیر امسال و همزمان با هفته بهزیستی با شعار “شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده” در شهرهای زنجان، طارم و خدابنده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام گرفته همزمان با هفته بهزیستی و گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس این سازمان، ۴۰ طرح در استان زنجان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: طی هفته بهزیستی ۱۵ واحد مسکونی مددجویی، ۱۳ طرح خود اشتغالی، ساختمان اداری طارم، مراکز مثبت زندگی، مرکز غیرانتفاعی cbr، مرکز مشاوره خانواده و دیگر طرح‌ها در سطح استان افتتاح می‌شود.

محمدی قیداری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه توانبخشی، اظهار کرد: در حوزه توانبخشی ۲۲ هزار و ۱۹۰ معلول ثبت شده در زنجان وجود دارد که برای ۲۱ هزار و ۶۲۱ معلول پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به کلنگ زنی مرکز نگهداری معلولان کم‌توان ذهنی بالای ۱۴ سال، خاطرنشان کرد: ۱۴ مرکز روزانه و ۱۰ مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی با ۶ مرکز مختص نگهداری شبانه روزی معلولان کم توان ذهنی در استان فعال است.  اولین مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زنجان نیز طی هفته بهزیستی کلنگ زنی می شود که این مهم به همت یک خیر احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار مددجو از خدمات بهزیستی استان استفاده می کنند، یادآور شد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۳۶ مستمری‌بگیر و ۲۲ هزار معلول نیز از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

محمدی قیداری رونمایی از سامانه الکترونیکی صدور مجوزهای سازمان بهزیستی و به دنبال آن در استان های سراسر کشور را اقدامی مهم و اثرگذار در ۴۰ سالگی فعالیت ها بیان کرد و گفت: این سازمان به تدریج فعالیت های خود را به سمت الکترونیکی شدن هدایت کرده که تحقق این مهم با هدف کاهش مراجعات، اتلاف وقت و ارائه خدمات به نحو مطلوب است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از جمع‌آوری ۳۰۰ معتاد متجاهر در استان خبر داد و گفت: ۲۴ مرکز اعتیاد در استان فعال بوده و بیش از ۹ هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
افزایش ۳۳ درصدی معاملات بورس زنجان
خبر قبلی
نخستین آبگرمکن خورشیدی سال ۹۹ در یکی از روستاهای زنجان نصب شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست