1. اخبار استان
  2. افزایش ۱۰ هزار تنی ظرفیت جدید فرآوری کشمش در استان زنجان

کد خبر: 3956

افزایش ۱۰ هزار تنی ظرفیت جدید فرآوری کشمش در استان زنجان

افزایش ۱۰ هزار تنی ظرفیت جدید فرآوری کشمش در استان زنجان

 

 

 

 

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اهمیت توسعه صنایع فراوری کشاورزی در سطح استان زنجان، گفت: در فراوری محصوص کمشمش استان زنجان شاهد افزایش ظرفیت جدید ۱۰ هزار تنی هستیم.

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ بهاره دادلویی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی دارای مزایای زیادی است، اظهار کرد: با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و روستایی اهداف مختلفی همچون کمک به بهبود سطح زندگی روستائیان از طریق افزایش درآمد سرانه آن ها، حرکت در جهت استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در مناطق روستایی، تولید بخشی از کالای مورد نیاز کشور در مناطق روستایی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای محصولات را دنبال می کند.

وی به دیگر مزایای توسعه صنایع تبدیلی اشاره کرد و افزود: ایجاد زمینه مناسب برای افزایش مهارت ها و شکوفایی استعدادهای روستائیان، کمک به کنترل مهاجرت‌های بی رویه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، کمک به افزایش صادرات غیر نفتی کشور و ایجاد اشتغال مولد برای جمعیت مازاد بر فعالیت های بخش کشاورزی را از دیگر اهداف و سیاست های حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی برشمرد.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی به منظور تحقق اهداف و سیاست های فوق، مسئولیت صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، تایید و معرفی برای اعطای تسهیلات بانکی، گردآوری، جمع بندی و تحلیل آمار و اطلاعات واحدهای صنعتی، ارائه مشاوره های فنی به متقاضیان، بازدیدهای دوره ای از واحدهای تولیدی تحت پوشش، معرفی واحدهای صنعتی و تولیدی نمونه و کارآفرین، تعیین اولویت های سرمایه گذاری و…. را بر عهده دارد.

دادلویی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح آمار آمایش منطقه ای کشور در سال ۹۵، حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان موفق به کسب رتبه نخست در بخش ایجاد اشتغال در صدور پروانه بهره‌برداری و رتبه دوم در بخش های تعداد صدور پروانه و میزان جذب ماده خام و میزان سرمایه گذاری پروانه بهره برداری شده است.

وی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین مقام نخست کشوری در بخش فرآوری محصول زیتون و رتبه چهارم کشوری در فرآوری محصول کشمش را از آن خود کرده است.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: طی سال های ۹۲ تا ۹۵ ظرفیت جدید فرآوری کشمش در استان زنجان افزایش۱۰ هزار تنی داشته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خروج از چالش‌ها در گرو توجه به آمایش سرزمین
خبر قبلی
خشک شدن دریاچه ارومیه ۸۲ درصد به دلیل خطای انسانی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست