1. اخبار استان
  2. بیشترین سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه ایرانی‌ها هستند

کد خبر: 10544

بیشترین سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه ایرانی‌ها هستند

در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۱۳ شرکت با سرمایه ایرانی‌ها در ترکیه به ثبت رسیده است. در یک سال گذشته روند خروج سرمایه ایرانی‌ها به ترکیه افزایش یافته است.

ایرانی‌ها در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹، در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

به گزارش“همدلی‌زنجان”؛ به نقل از سی‌ان‌ان ترک، در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی در مجموع ۵۱۳ شرکت ایرانی در ترکیه از سوی سرمایه‌گذاران ایرانی به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸، حاکی از افزایش ۴۰ درصدی است.

همچنین ایرانی‌ها در سال ۲۰۱۹ پس از عراقی‌ها بیشترین میزان خانه را در ترکیه خریداری کرده و از منظر تقاضا برای کسب شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری (۲۵۰ هزار دلاری) در رتبه نخست هستند.

ایرانی‌ها در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۶ در مجموع ۲۹۸ شرکت در ترکیه به ثبت رسانده‌اند و این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۳۵۷ و در سال ۲۰۱۸ به ۱۰۱۹ شرکت رسیده است. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۹ روند رو به افزایش تقاضا برای تاسیس شرکت در ترکیه با سرمایه ایرانی‌ها افزایش یافته و به رکورد جدیدی برسد.

“فاتح چایاباتماز”، نماینده “انجمن صاحبان صنایع و کارفرمایان مستقل/ مسلمان (موسیاد)” ترکیه در تهران، درباره دلایل افزایش علاقه سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه گفته است:” از زمان اعمال تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران، رغبت زیادی از سوی سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه دیده می‌شود. پیش‌بینی ما این است که این علاقه همچنان طی سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.”

وی افزوده است:” ایرانی‌ها علاقه زیادی به خروج سرمایه‌هایشان به مقصد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ندارند و به دلیل راحتی روند بوروکراسی و امتیازاتی چون اعطای حق شهروندی در قبال سرمایه‌گذاری، ترکیه را مقصد بهتری برای سرمایه‌هایشان می دانند.”

به گفته این فعال اقتصادی ترکیه، سیاست اعطای شهروندی به سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه که از سال ۲۰۱۷ به مورد اجرا گذاشته شده است، نقش موثری در جلب و جذب سرمایه‌گذاران ایرانی دارد. هم اکنون در ترکیه هر شهروند خارجی که خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار خریداری کند، می‌تواند شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

او گفته است: اگر روند کنونی ادامه یابد انتظار داریم طی سال‌های آتی رکورد جذب ۵ میلیارد دلار سرمایه ایرانی را بزنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اقدامات توسعه ای از پارک بانوان غرب تا پارک سبزه میدان
خبر قبلی
کشت زیره سبز در استان زنجان توسعه می‌یابد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست