1. یادداشتها
  2. یادداشت
  3. فتح اله حقیقی از معارفه تا امروز…!

کد خبر: 7292

فتح اله حقیقی از معارفه تا امروز…!

۲۳ آبان هیئت دولت جلسه داشت و فتح اله حقیقی در آن برای استانداری زنجان رای اعتماد گرفت، ۲۷ آبان ماه حقیقی معارفه و درویش‌امیری تودیع شد و مسئولیت سنگین مدیریت عالی اجرایی استان بر دوش مدیری باسابقه در حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی قرار گرفت.

در روز تودیع و معارفه استاندار زنجان، اسداله درویش امیری هم گلایه کرد و هم خاطره گفت، فتح اله حقیقی بر مقوم های اجتماعی تاکید کرد و گفت که از تمام توان و ظرفیتش برای توسعه زنجان استفاده خواهد کرد.

فتح اله حقیقی از روز معارفه خود تا کنون رفتارهای صبورانه و منطقی در راستای مسائل استان از خود نشان داده و آنچه که بارها بر آن تاکید کرده اهمیت حوزه رسانه به عنوان یکی از محورهای مهم حوزه فرهنگی-اجتماعی استان است.

جلسه شورای اداری استان همراه با خط و نشان های جدی توسط حقیقی به مدیران اجرایی بود. همینکه وی با اصطلاحاتی رسانه ای چون اینفوگرافیک و اطلاع رسانی در رسانه های تحت وب آشنا بود و تاکید کرد مدیران باید عملکرد خود را اینگونه اطلاع رسانی کنند، گویای تسلط وی در این حوزه و اهمیتی است که به آن می‌دهد.

فتح اله حقیقی از روز معارفه تاکنون چند کلید واژه محوری داشته است، مقوم های اجتماعی، خروج از گفتار درمانی و ورود به عمل گرایی، مدیران رسانه ای، تقویت شاخص های اجتماعی، انجام کارهای بزرگ و در بین مردم بودن کلیدواژه های مهم وی طی روزهای گذشته بودند.

به نظر می رسد زنجان در دوره جدید با حضور فتح حقیقی به عنوان استاندار زنجان و حجت الاسلام نیارکی به عنوان رئیس کل دادگستری استان، وارد یک فاز جدیدی از تاریخ خود شده که در این دوره رسانه ها قدرت و دایره مانور بالایی خواهند داشت، چرا که هر دو این مسئولان افراد رسانه ای در سطح بالا هستند.

در این بین به نظر می رسد کار مدیران اجرایی در استان بسیار دشوار خواهد بود، مدیرانی که به گفته استاندار زنجان بعد از تشکیل شورای اطلاع رسانی باید در حضور استاندار به پاسخ های چالشی خبرنگاران پاسخ و آن ها را قانع کنند.

در طی سال هایی که برخی مدیران دولت در استان علاقه ای برای ارتباط با رسانه ها و پاسخگویی مستمر به مطالبات آن ها نداشتند، حال باید ارتباط خود را با آن ها تقویت کنند و به جای بکارگیری نیروهای خموده و کم سواد رسانه ای در بدنه روابط عمومی ها از نفرات رسانه ای و مسلط به حوزه رسانه بهره مند شوند، در غیر این صورت ظاهرا سال های دشواری در پیش روی آن ها خواهد بود، البته اگر انتظارات مدیر عالی اجرایی استان را در همین ابتدا برآورده کنند.

استاندار زنجان نشست مشترکی نیز با اصحاب رسانه استان داشت، نشستی که در آن حقیقی گفت باید شورای اطلاع رسانی تشکیل شود و مطالبات فعالان حوزه رسانه در آن طرح و پیگیری شود. شورایی که در آن مدیران به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

حقیقی گفت هرکاری که بتواند در راستای حمایت از رسانه ها باشد در حد توان و حدود اختیارات انجام خواهد داد. وی گفت که گزارش های اقتصادی استان را برای انتشار پیگیری می کند و انتظار دارد رسانه ها نقد منصفانه کرده و به مدیران استان کمک کنند.

سال های پایانی دولت دوازدهم با حضور فتح اله حقیقی در قوه اجرایی و صادقی نیارکی در قوه فضائیه برای استان آبستن رخدادهای مهمی خواهد بود که طی ماه های گذشته شاهد برخی سیگنال های ابتدایی آن بودیم و خواب را از چشم برخی مدیران خواهد ربود و کابوسی برای ادامه راه مدیریتی در زنجان خواهد کرد.

حقیقی متناسب با تجارب بالایی که در حوزه اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارد به خوبی می تواند در مدیریت فضای اجتماعی جامعه اقدام کند، حضور وی در زنجان برای دولت طی سال های پایانی می تواند بسیار موثر واقع شود. وی از زمان حضورش در زنجان معتمدانی نیز با خود آورده است.

هم اکنون هرچند به صورت رسمی حضور این افراد رسانه ای نشده اما ظاهرا یک مشاور همیشه در همراه که از ابتدا با وی بود. همچنین اخیرا نیز مدیرکل حوزه استاندار آغاز به کار کرده که از نزدیکان وی بوده و به زوری ظاهرا معرافه خواهد شد.

می نشینیم و با چشمان باز و نگاه تیزبین و حواسی جمع رخدادهای پیش روی استان را به نظاره می نشینیم ……

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
وضعیت سرانه تفکر در ایران
خبر قبلی
فرهنگ قدردانی در جامعه شهری زنجان تقویت شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست