1. اخبار استان
  2. فعالین بخش خصوصی افسران اقتصاد کشور در شرایط تحریم اند

کد خبر: 5418

فعالین بخش خصوصی افسران اقتصاد کشور در شرایط تحریم اند

فعالین بخش خصوصی افسران اقتصاد کشور در شرایط تحریم اند

 

 

 

استاندار زنجان فعالین اقتصادی بخش خصوصی را سرداران و افسران اقتصاد کشور خواند و گفت: امروز همه کسانی که در بخش خصوصی در راستای تولید و اشتغال کشور فعالیت می کنند سرداران و افسران اقتصاد ایران به ویژه در شرایط تحریم اند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در نشست هم اندیشی روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه حیات اقتصاد امروز کشور به بازوان بخش خصوصی و فعالین این حوزه وابسته است، افزود: هر مدیری در قوای سه گانه و در بدنه نظام اداری و اجرایی کشور باید شرایط ویژه اقتصاد کشور را درک نموده و به درستی عمل نماید.
وی با اشاره به حمایت های انجام شده از فعالین بخش خصوصی در استان زنجان، یادآور شد: همواره در تقابل بخش خصوصی و مدیران دولتی، حق را به بخش خصوصی داده ایم و در تمامی تصمیمات تلاش شده تا مدیران دولتی در کنار فعالین بخش خصوصی قرار گرفته و یاری‌گر آنها باشند نه در مقابل آنها.
نماینه عالی دولت در استان ادامه داد: با رویکردهای حمایتی مدیریت استان از بخش خصوصی، در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان از مالیات بخش تولیدی تقسیط و ۸۵ میلیارد تومان نیز بخشوده شد و در نتیجه نه تنها هیچ واحد تولیدی در استان زنجان طی سال ۹۶ تعطیل نشد بلکه ۲۹ واحد تعطیل شده نیز به چرخه تولید بازگشتند.
وی همچنین به دستاوردهای مهم اقتصادی استان در سال های اخیر اشاره نمود و خاطر نشان کرد: رشد بیش از ۵۷ درصدی صادرات، رشد بیش از ۵۰ درصدی درآمدهای گمرک زنجان در سال ۹۶ و افزایش سهم استان از صادرات کشور تنها نمونه هایی از دستاوردهای اقتصادی استان در سال گذشته به شمار می آیند.
استاندار زنجان با اشاره به شرایط اقتصادی امروز در کشور و استان اظهار کرد: با برگزاری جلسات هفتگی رصد مسائل اقتصادی استان، تمامی نیازها و مشکلات اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به دقت بررسی و به دولت منعکس می شود و مدیران موظف به پیگیری موضوعات تا رفع نهایی مشکلات بخش تولید و صنعت هستند تا آسیبی به اشتغال این حوزه وارد نشود.
مقام عالی اجرایی استان، اشتغال کشور را وابسته به تولید، تولید را نیازمند تامین مواد اولیه و خرید مواد اولیه را منوط به تامین منابع ارزی دانست و با تاکید بر مراقبت جدی از تولید و اشتغال تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی، تصریح نمود: در مقابل حمایت های بی دریغ دولت از فعالین بخش خصوصی، انتظار می رود واحدهای تولیدی و صنعتی نیز با درک صحیح از شرایط کشور، از منابع ارزی مصوب به نحو صحیح استفاده نمایند و اجناس و مواد اولیه ای که با ارز دولتی خریداری و وارد نموده اند در شرایط نوسات قیمت ارز، گران‌تر در اختیار مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دیگر قرار ندهند.
وی از افتتاح ۱۳ طرح مهم صنعتی با سرمایه گذاری ۱۸۵۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۷۸۵ نفر خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۰ طرح به ارزش ۹۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۴۷۲ نفر در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.
استاندار زنجان در پایان به معرفی برخی از ویژگی‌های مردم استان زنجان به روسای اتاق های بازرگانی و مهمانان سراسر کشور پرداخت و گفت: زنجان بعنوان میزبان مهربان و شهر کریمان شهرت یافته، چرا که خیریه هایی با بیش از یکصد هزار عضو در استان فعالیت می کنند که آبروی زنجان و ایران در مشارکت اجتماعی هستند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اصلاح قانون نظام مهندسی معدن و به روز رسانی آن
خبر قبلی
خسارت سرمازدگی برداشت زردآلو در استان زنجان را به ۱۱ هزار تن کاهش داد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست