1. اخبار استان
  2. قصه تکراری بازآفرینی شهری و انفعال مسئولان زنجانی!

کد خبر: 7457

قصه تکراری بازآفرینی شهری و انفعال مسئولان زنجانی!

در چهار سال نخست دولت حسن روحانی، برنامه کلان و مهمی در حوزه مسکن کشور تعریف نشد، آنچه که وزیر وقت به عنوان راهبرد تعریف کرد تمرکز بر بافت های ناکارآمد و ویژه شهری بود و برای آن نیز برنامه های عملیاتی تعریف شد.

به گزارش“همدلی‌زنجان”؛ یکی از کلیدی تری موضوعاتی که در سال های اخیر بسیار به آن توجه شده موضوع بازآفرینی فضاهای شهری در کشور بوده که اعتبارات قابل توجهی در سطح ملی به استان ها اختصاص می یابد.

وقتی استان های و مراکز استان های همجوار آغاز به برنامه ریزی برای جذب اعتبارات این موضوع مهم در کشور کردند، مسئولان استانی و شهرستانی در زنجان غالبا به فکر برخی زیرساخت های مهم توسعه ای در حوزه راه و صنعت بودند. در زمان جمشید انصاری، که فرماندار زنجان دوست قدیمی و یار نزدیک وی مجید فرخی بود ستاد بازآفرینی شهرستان زنجان تشکیل نشد و غالبا فرخی زمان خود را برای امور دیگر صرف کرد.

وقتی جمشید انصاری خواست از زنجان برود، چند تغییر مهم در بدنه اجرایی دولت در استان رخ داد، تغییر معاون سیاسی، تغییر مدیرکل روابط عمومی استانداری و تغییر فرماندار زنجان از پیش برنامه ریزی شده کلید خورد و میراث جدید در نزدیکی انتخابات به اسداله درویش امیری، استاندار بعدی رسید.

وقتی رسول بیات فرماندار زنجان شد، هرچند تجربه پست حاکمیتی نداشت، اما در یک بخش حاکمیتی که به شدت سیاسی است، موضوع فعال کردن ستاد بازآفرینی شهری را کلید زد. در همان موقع و حتی بسیار قبل تر بارها در خصوص کم کاری زنجان در حوزه بازآفرینی شهری به شورای قبلی و بدنه شهرداری توضیح داده شد اما دریغ از اقدام مهم که امروز میراث ناامید کننده ای در این بخش داریم.

به هر دلیل بعد از اینکه رسول بیات رفت هم فرماندار فعلی زنجان اصولا نه اعتقاد به نشست خبری داشته و نه به موضوعات مهم شهری و عمرانی که در شهر زنجان می گذرند و هیچ اظهار نظر رسمی نیز در این خصوص نداشته است. به این ترتیب ستاد بازآفرینی در شهرستان زنجان رسما منفعل وتعطیل بوده است.

این در حالی است که در نزدیکی زنجان شهرهایی همچون همدان و قزوین اعتبارات قابل توجهی در سطح ملی جذب کرده اند. در این بین شاید اسماعیل دویران، رئیس شورای اسلامی شهر فعلی زنجان طی سال های گذشته تلاش کرد از این طرفیت ملی برای زنجان استفاده کند و تلاش های وی موجب شد سال گذشته چند میلیارد تومانی برای زنجان نیز پیش بینی شود.

دویران حال بعد از این میزان فراز و نشیب در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان سخنان انتقادی در این خصوص بیان کرد که شاید برخی از خواب بیدار شوند. وی گفت که شهرهای مجاور از اعتبارات ملی خوب استفاده کرده اند و این در حالی است که جلسات ستاد بازآفرینی شهرستان و استان در زنجان برگزار نمی‌شود.

حضور فتح اله حقیقی، به عنوان استاندار زنجان می تواند تحرک جدیدی به حوزه بازآفرینی شهر بدهد. چرا که وی در همین مدت نشان داده که اهمیت زیادی به حوزه شهرسازی و مسائل عمران شهری می دهد هرچند اگر تخصص آن را نداشته باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
افراد دست و پاگیر، قوانین دست و پاگیر را دست و پاگیرتر کرده اند!
خبر قبلی
لزوم ارائه ایده‌های نو برای هدایت سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست