پرش قورباغه‌ای شورای شهر زنجان از ۲ لایحه حاشیه ساز…!

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان امروز ۱۶ مهرماه با حضور هر ۹ عضو شورا برگزار شد. وقتی ساعت از ۹ (ساعت اعلام شده برای آغاز جلسه) گذشت خبرنگاران گفتند که ساعت تابلوی سالن شورا درست نیست و ساعت از ۹ گذشته است. حمیدرضا حمیدی، رئیس شورا گفت که کمی منتظر می مانیم تا شهردار بیاید. شاید اگر حمیدی می دانست شهردار به این جلسه نخواهد آمد منتظر نمی ماند!

به گزارش همدلی‌زنجان؛ این جلسه شورای اسلامی شهر زنجان دو لایحه داشت که طی روزهای قبل از برگزاری آن حساسیت هایی در بین افکار عمومی ایجاد کرده بود و حتی شنیده شده که جلسه کمیسیون فرهنگ شورا با تنش های زیادی برگزار شده است. لایحه نخست نحوه هزینه کرد اعتبارات شهرداری برای ستاد اربعین ۹۸ و لایحه دوم در خصوص لایحه برون سپاری خدمات مربوط به حوزه فضای سبز شهرداری زنجان که موضوع دوم نیز طی روزهای گذشته حواشی زیادی به همراه داشته است.

قبل از برگزاری این جلسه عباس راشاد و کاظم افشارچی مطابق سال های گذشته پیگیری های لازم برای کمک شهرداری به ستاد اربعین را انجام دادند و آن چه که لایحه مربوطه نشان داد، ۳۹۰ میلیون تومان برای کمک به ردیف هایی که در آن بود درخواست شده بود که با رای اکثریت اعضای شورا جنبه عملیاتی پیدا می کرد.

وقتی این لایحه در دستور کار شورا قرار گرفت در اقدامی تامل برانگیز عباس راشاد به آن رای نداد و این موضوع واکنش کاظم افشارچی را نیز به دنبال داشت. رای ندادن عباس راشاد مصادف با شکست تصویب این لایحه بود و حواشی این روزهای شورا در نحوه کمک به ستاد اربعین با مسکوت ماندن این لایحه به نقطه پایان خود رسید.

اما اعضای شورا اظهارات متفاوتی نسبت به این لایحه و نحوه هزینه کردها داشتند. حمیدرضا حمیدی که از اعضای نزدیک به طیف اصولگرایان محسوب می شود، اظهار نظری در این خصوص نداشت اما در خصوص شهر دوستدار کودک و ضرورت نصب تابلوهای شهری در پل امام حسن مجتبی(ع) و سیدالهشدا(ع) سخن گفت و بر ضرورت آن تاکید کرد.

اسماعیل دویران گفت که بهتر است این هزینه با خرید اقلام مورد نیاز زائران از زنجان همراه شود و این اقلام به عراق ارسال شده و مورد استفاده قرار گیرند و نباید این هزینه را مورد حاشیه برد چرا که از جیب مردم برای خود مردم خواهد بود.

احمد نصیری دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز در این رابطه گفت: شهرداری در هزینه‌کرد مجری بودجه است، ولی پیشنهاد بنده این است که اگر قرار است شهرداری موکب بزند خب بزند، اما اگر به دلیل کمبود زمان ایجاد موکب مقدور نیست، این پول از طریق ستاد اربعین هزینه شود.

کاظم افشارچی، رئیس کمیسیون خدمات و حمل نقل شورای شهر زنجان نیز در همین رابطه گفت که سازمان فرهنگی از ظرفیت سمن ها در برنامه های فرهنگی استفاده می کند و در این خصوص نیز از همکاری آن ها استفاده شود.

رحمان احمدی دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه سال قبل نیز این مبلغ را برای اربعین داشتیم،گفت: سال قبل ۱۵۰ میلیون تومان به عتبات داده شده، ۱۰۰ میلیون تومان به کارمندان و ۵۰ میلیون نیز به یک موکب داده شده که با این شرایط بنده درخواست دارم شهرداری خودش موکب بزند.

بعد از اظهارات اعضای شورا این لایحه در صحن علنی شورا به رای گذاشته شد و با عدم رای عباس راشاد که اظهارنظری نیز در این خصوص انجام نداد، این لایحه مصوب نشد.

لایحه مهم دیگیر که مربوط به برون سپاری خدمات فضای سبز به بخش خصوصی بود بازهم معطل ماند و در جلسه طرح نشد. ظاهرا هنوز اعضای شورای اسلامی شهر زنجان به آمادگی لازم برای رای دادن به این لایحه نرسیده اند. در کنار تمامی این حواشی و مسائل این روزهای شورا و جلسه علنی آن غیبت شهردار زنجان هم می تواند جای سوال باشد.

این جلسه یک میهمان هم داشت و آن علیرضا جزقاسمی، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان زنجان بود که به سوالات اعضای شورا پاسخ داد. یکی از گلایه های مهم اعضای شورا به وی وضعیت نامناسبی است که به دلیل حفاری این شرکت در معابر شهری زنجان ایجاد شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
همان آش و همان کاسه
خبر قبلی
فاطمه رضایی دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ زنجان شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست