1. اخبار استان
  2. پژوهش، می‌تواند ثروت آفرین باشد

کد خبر: 23721

استاندار زنجان:

پژوهش، می‌تواند ثروت آفرین باشد

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت پژوهش در تولید ثروت برای کشور، گفت: پژوهش می‌تواند تولید کننده ثروت باشد و در اقتصاد دانش بنیان باید از این فرصت استفاده کرد.

به گزارش همدلی زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه شورای سیاست گذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان، با انتقاد از عدم توجه کافی به مقوله پژوهش بویژه در اقتصاد کشور، اظهار کرد: باید دریابیم که پژوهش چه نقش موثری می تواند در درآمدزایی و ثروت آفرینی در کشور داشته باشد و اگر چنین نگاهی نهادینه شود، در سالهای آینده رخدادهای مثبتی را شاهد خواهیم بود.

وی به ضرورت فاصله گرفتن از اقتصاد وابسته به فروش نفت تاکید کرد و ادامه داد: در دوران وابستگی به نفت، هیچ چیز معنای واقعی خودش را نداشت، حتی صنعت ما در اثر آن، بر مبنای تولید ثروت شکل نگرفته است.

استاندار زنجان به برنامه های هفته پژوهش امسال در استان نیز اشاره کرد و گفت: در کنار فعالیت های مختلف، ایجاد ارتباط بین صنایع و پژوهشگران و نیز ترغیب خیران برای مشارکت و حمایت از پژوهش با اقداماتی مانند ساخت آزمایشگاه ها باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است؛ برنامه های هفته پژوهش مطابق روال در سطح استانی و ملی برگزار می شود که برنامه استانی از ۱۳ تا ۱۹ و برنامه ملی از ۲۰ تا ۲۶ آذر برگزار خواهد شد و جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری، جشنواره دانش آموزی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از برنامه های عمده هفته پژوهش در استان زنجان است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شاهد پادگان از مدرسه
خبر قبلی
شهرک صنعتی زنجان ۴ در حال بهره برداری است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست